V današnjem besedilu bomo predstavili nekaj zelo pomembnih in koristnih nasvetov za vse bodoče matere, pa tudi tiste, ki to šele načrtujete.

1) Jejte zdravo, zmerno in enakomerno.

Nosečnost ne bi smela biti izgovor za prekomeren vnos hrane, saj to lahko poslabša zdravstveno stanje nosečnice. To pomeni, da je nujen uravnotežen vnos sadja in zelenjave ter mlečnih izdelkov. Pomemben je vnos hranljivih snovi, bodisi z rednimi obroki bodisi z dodatki; vnos vitamina B6, vitamina C in omega 3 maščobnih kislin.

2) Telovadite.

Veliko število nosečnic telovadi med nosečnostjo brez zapletov, vendar vseeno priporočamo, da se posvetujete z ginekologom. Med nosečnostjo se priporoča pilates in joga, izogibati pa se je treba kontaktnim športom. Izogibajte se vadbi na hrbtu približno 3-4 mesece, saj se lahko pretok krvi v srce upočasni, kar povzroči blago slabost in omedlevico. Priporočljivo je tudi raztezanje vsak večer pred spanjem.

Nosečnost je resnično lepa in z besedami težko opišemo to obdobje v ženskem življenju. Določene spremembe v telesu, razmišljanju, celotnem pogledu na svet, občutek življenja znotraj telesa … v slovenščini skorajda ni besed, pa tudi v katerem koli drugem jeziku, ki bi to lahko opisale!

3) Ne pijte alkohola.

Prekomerno uživanje alkohola med nosečnostjo lahko povzroči fetalni alkoholizem, kar privede do številnih motenj in težav pri novorojenčku.

4) Bodite sproščene.

Nosečnost je za žensko zelo stresno obdobje. Zato se je treba izogibati nepotrebnemu stresu in živčnosti v teh devetih mesecih. Še posebej, ker stresni hormon negativno vpliva na otroka. Globoko vdihnite, ko vas nekaj moti, naučite se šteti do deset…

5) Začutite svojega otroka.

Morda najlepši nasvet – nekatere najnovejše raziskave kažejo, da se dojenček na dotike odzove že v desetem tednu nosečnosti, kasneje pa že na svetlobo in zvok. Uživajte v povezavi z otrokom, njegovimi nežnimi “udarci” in uživajte v edinstvenem občutku ustvarjanja življenja v vas.